Raport Starcom – Obiceiurile de consum video în online-ul românesc

[av_heading tag=’h1′ padding=’10’ heading=’Raport Starcom’ color=” style=’blockquote modern-quote modern-centered’ custom_font=” size=” subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”]
Obiceiurile de consum video în online-ul românesc
[/av_heading]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
Raport Starcom, acest frumos raport pe care îl așteptăm cu drag, an de an, din partea băieților de treabă de la Starcom.

Ce își doresc să vizioneze românii pe Internet? Aflăm din studiul “Obiceiurile de consum video în online-ul românesc”, un raport ce parte din seria HumanGraphExperience.
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
Videourile pe mobile sunt viitorul, dar desktopul nu se lasă! Este încă în acest joc, și o face foarte bine. Acest raport Starcom ne spune că românii vizionează videoclipuri online aproape în egală măsură atât pe calculator/laptop (82,61%), cât și pe telefonul mobil (73,12%)Televizorul pare să fie din ce în ce mai conectat la mediul online (28,74%).

8 din 10 români urmăresc videouri online pentru relaxare. Dintre aceștia, mai mult de jumătate din nevoia de a învăța ceva nou și pentru inspirație. Alții, pentru a afla mai multe informații despre produse sau magazine (46%), dar și pentru a învăța cum să rezolve o anumită situație (45%). Spațiul în care se așază în fața dispozitivului ales variază de la living room (71,9%), dormitor (66,2%) până la locuri ca mall-ul (13,8%) sau baia (21,8%). Personal, cred că sunt mai mulți ce urmăresc din baie dar le-a fost rușine să recunoască.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.digitalsuperhero.ro/wp-content/uploads/2018/02/raport-starcom-1030×937.jpg’ attachment=’4460′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
În acest raport Starcom mai aflăm că platforma preferată pentru a urmări videouri online este YouTube (94,57%). Era de așteptat. La fel cum era de așteptat ca Facebook (77,83%) să fie pe următorul loc. Bineînțeles, dacă nu este primul, Facebook este pe locul doi, foarte aproape.

Pe YouTube, internauții români preferă să vizioneze clipuri cu durata între 1-5 minute sau 5-10 minute. Odată ce intrăm pe rețelele de socializare, preferința în ceea ce privește durata clipurilor video scade deoarece sunt mai puțin informative și cu mult conținut personal (fotografii, comentarii). Pe Facebook, sunt preferate video-urile între 1-5 minute, în timp ce pe Instagram și Twitter, cele de până într-un minut.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.digitalsuperhero.ro/wp-content/uploads/2018/03/raport-starcom-1030×486.jpg’ attachment=’4463′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
Ok, am aflat că românii se uită la videouri online cel mai mult de pe laptop sau PC, pe YouTube, din living room. Dar la ce se uită?

Cele mai importante tipuri de conținut video online vizionat pe YouTube sunt:

  • videoclipurile muzicale (85%)
  • videourile amuzante (65%)
  • divertisment (muzică, dans, jocuri – 50%)

Clipurile video de pe Youtube pot fi un instrument puternic în procesul de alegere a unor produse și servicii, în dezvoltarea abilităților profesionale, descoperirea unor noi locuri de vizitat și dezvoltarea cunoștințelor generale.

Cam același tip de conținut relaxant și amuzant se regăsește și pe Facebook atunci când vorbim despre cele mai urmărite videoclipuri – amuzante (69%), muzicale (57%) și de divertisment (46%). Conținutul video de pe Facebook reprezintă, deopotrivă, o sursă de informare în ceea ce privește călătoriile sau vacanțele, știri de ultimă oră, având o capacitate foarte mare de a răspândi informația rapid.

Un element diferențiator față de celelalte platforme sunt clipurile Live. Știai că 4 din 10 români urmăresc acest tip de content online.

Pe Instagram, în funcție de interesele lor, românii au preferințe diferite. În topul acestora se află, încă o dată, clipurile amuzante și cele despre călătorii/vacanțe (43%). Pe această platformă se poate observa o afinitate mult mai mică pentru videoclipurile cu știri comparativ cu Facebook și YouTube.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.digitalsuperhero.ro/wp-content/uploads/2018/03/raport-starcom-1-1030×734.jpg’ attachment=’4465′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

35% dintre românii care urmăresc video online creează filmulețe.

Cei mai mulți dintre acești 35% postează astfel de conținut ocazional sau foarte rar. Vorbim despre un video pe lună (19%).

Facebook este principala platformă unde românii își încarcă clipurile video (65%). Deși este principalul canal pe care urmăresc video, YouTube se poziționează după acesta (40%). Asta arată că românii preferă conținutul video din afară, probabil și datorită conținutului mai fain.

YouTube (84%) și Facebook (70%) sunt principalele platforme menționate de respondenți, unde aceștia își amintesc de reclamele video. Pe YouTube și Twitter, cele mai memorabile reclame video sunt cele afișate la începutul unui clip și banda cu mesaj afișată peste clipul video. Pe Facebook și Instagram, pe lângă reclamele video de la începutul clipurilor, românii își mai amintesc și de videoclipurile incluse în postările de pe aceste rețele de socializare. Reclamele video postate de Influenceri devin mai ușor de memorat pe Instagram și Twitter.

Principalele motive care îi determină pe români să urmărească reclame video online sunt: conținutul amuzant (49%), informațiile despre un anumit brand sau categorie de produs care îi interesează (36%) sau puterea lor de a le capta atenția (34%).
[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.digitalsuperhero.ro/wp-content/uploads/2018/03/raport-starcom-1-1030×734.jpg’ attachment=’4465′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

Obiceiuri de vizionare a videoclipurilor online de pe mobil

Pe mobil, cele mai multe videoclipuri sunt urmărite prin aplicații (30%). Românii se uită de pe mobil la clipuri muzicale (74%), amuzante (55%) și de divertisment (38%). Printre acestea se regăsesc și video-urile de prezentare ale unor anumite produse, cel mai probabil urmărite pentru a afla informații și a ajuta în luarea deciziilor de cumpărare.

Despre ce mai scrie în acest Raport Starcom am putea vorbi câteva ore. Am să vă las totuși pe voi să-l citiți și să găsiți informațiile exacte pe care le doriți.

[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.digitalsuperhero.ro/wp-content/uploads/2018/03/raport-starcom-2.jpg’ attachment=’4467′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
Să le dea Dumnezeu multă sănătate și viață lungă celor de la Starcom. Scot periodic rapoarte faine și infografice colorate cu informații interesante.
Nu știu despre voi, dar eu am învățat câteva chestii interesante din acest raport ce mă vor ajuta la strategiile viitoare.

Care este cel mai interesant lucru pe care l-ai aflat tu din acest raport?

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”]

[av_social_share title=’Împarte cu prietenii tăi acest articol’ style=” buttons=” admin_preview_bg=”]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”]

Comments

comments